Пн-Пт з 9:00 до 18:00
По категоріях

Що важливо знати вчителю інклюзивних класів про дітей зі СДУГ (синдром дефіциту уваги та гіперактивність)?

Що важливо знати вчителю інклюзивних класів про дітей зі СДУГ (синдром дефіциту уваги та гіперактивність)?

            Що важливо знати вчителю інклюзивних класів про дітей зі СДУГ (синдром дефіциту уваги та гіперактивність)?

            Розповідає дитячий психолог медичного центру психотерапії та психіатрії «Софія» Талтанова Олександра.

 

            Почнемо з характерних ознак дитини з СДУГ:

  • Нездатність утримувати увагу на деталях;
  • Часто може складатися враження, що дитина не слухає того, хто до неї звертається;
  • Важно притримуватися заведених правил чи виконувати завдання за інструкціями;
  • Проблеми з самоорганізацією;
  • Часто губить речі;
  • Легко відволікається на оточуючі подразники;
  • Може мати потребу у постійному русі;
  • Сидячи постійно крутиться на місті, розкачується на стільці;
  • Часто встає зі свого місця, якщо потрібно сидіти;
  • Багатослівність та швидкість мовлення;
  • Важко підтримувати діалог, може перебивати або втрачати суть розмови, відволікаючись на інші подразники або переключаючись на іншу тему;
  • Має проблеми з очікуванням, не чекає своєї черги під час групових ігор.

 

Рекомендації щодо психолого-педагогічного підходу до дітей з СДУГ в умовах інклюзивного класу:

  • Просіть дитину повторити ваше прохання;
  • Давайте завдання коротко та просто;
  • Будьте поруч з дитиною після того, як дали їй завдання, таким чином вона буде відчувати, що ви чекаєте від неї результату;
  • Всі завдання поділяйте на маленькі етапи;
  • Встановлюйте зоровий контакт з дитиною;
  • Після кожного виконаного етапу підтримуйте та хваліть дитину;
  • Зведіть до мінімуму оточуючі сенсорні подразники;
  • Спирайтесь на сильні сторони дитини у роботі;
  • Намагайтесь структурувати простір навколо дитини. Мінімізувати предмети навколо, що можуть відволікати дитину;
  • Використовуйте стоп-фрази, коли дитина втрачає увагу, наприклад «Ім’я, зупинись та послухай мене»;
  • Давайте дитині право вибору з урахуванням того, що всі варіанти прийнятні для вас, і дитина у будь-якому разі виконає необхідне.


Для дитини з СДВГ важлива підтримка у навчанні у вигляді сенсорної інтеграції та технік розслаблення. Тому важливо правильно використовувати сенсорне обладнання, починаючи від маленьких сенсорних м’ячиків, закінчуючи облаштованим сенсорним куточком. Стимуляція тактильної, пропріоцептивної та вестибулярної системи допомагає дитині випустити накопичену енергію та краще концентруватися на навчанні.

Наступні статті нашого блогу будуть присвячені саме темі сенсорної інтеграції та окремому розбору сенсорних систем дітей.


Усі запитання ви можете залишати у коментарях під статтею, наші спеціалісти з задоволенням наддадуть вам відповіді!

Знаходячи правильний підхід до навчального та комунікативного процесу з дитиною з СДУГ, разом ми зможемо досягнути неабиякого успіху! 


62

Читайте також

Що важливо знати вчителю інклюзивного класу про дітей з розладами аутистичного спектру?

Що важливо знати вчителю інклюзивного класу про дітей з розладами аутистичного спектру?

Що важливо знати вчителю інклюзивного класу про дітей з розладами аутистичного спектру? Розповідає ...